Zarówno fabuła, jak i pozostałe założenia gry, choć są wyłącznym dziełem ich twórców, powstały pod wpływem pewnych innych dzieł (literackich i filmowych). Zaliczyć do nich można przede wszystkim
Lot nad kukułczym gniazdem Miloša Formana, oparty na książce Kena Keseya pod tym samym tytułem. Bez postaci McMurphy'ego prawdopodobnie nigdy nie narodziłby się Marcus Tilskin, za co ten jest mu
szalenie wdzięczny. Dalej mamy
Czarny obelisk E. Remarque'a; porywające dyskusje głównego bohatera ze schizofreniczką Izabellą również wpłynęły w znacznym stopniu na kształt forum, a już na pewno na poruszaną na nim tematykę - o ile bowiem sam świat gry może być nośnikiem wszelkich treści (przez swój ogrom), o tyle główna osnowa fabularna koncentruje się już wokół takich wątków, jak prawdziwość tego, co nas otacza (bo przecież my też możemy być wymysłem wariata, a nasz świat - odbiciem jego chorych (?) idei), inność, czy raczej: jej kwestionowanie (bo przecież my wszyscy jesteśmy
psychiczni, czasem nawet stawiając znaki zapytania przy słowach "inny", "chory" i "dziwny") oraz jednolitość ludzkiego umysłu (bo skąd wiemy, czy "ja" to "ja", a nie "my"?). Opowieść posiada również wiele odniesień do świata współczesnego. Porusza m.in. taką problematykę, jak nietolerancja, rasizm, trudność moralnego życia w niemoralnym świecie, wpływ instytucji na życie człowieka czy lekceważenie podstawowych ról społecznych.W tworzeniu świata Zjednoczonych Królestw użyteczne były także następujące pozycje:- Le Goff Jacques,
Niezwykli bohaterowie i cudowne budowle średniowiecza, Oficyna Naukowa, Warszawa 2011- tenże,
O średniowieczu, Oficyna Naukowa, Warszawa 2007- tenże (red.),
Człowiek średniowiecza, wyd. II, Świat Książki, Warszawa 2000- Serafini Luca (red.),
Historia Powszechna. Od imperium Karola Wielkiego do kryzysu XIV wieku, Mediasat Poland, Kraków 2007.Z kolei od strony technicznej pomocne były niektóre skrypty z serwisu
noof.pun.pl.